• Vnesite svoje podatke
  • *
  • *
  • *
Poskrbite za poslovno uspešnost in ugled podjetja s točnimi in zanesljivimi računovodskimi izkazi. 

Zagotovitev točnosti in zanesljivosti računovodskih izkazov

Vesna R. Ahčin Vesna R. AhčinVesna R. Ahčin

Zagotovitev točnosti in zanesljivosti računovodskih izkazov

Zaključek poslovnega leta prinaša priložnost za temeljit pregled poslovanja in pripravo na prihodnja poslovna leta. Da bo vaše podjetje uspešno zaključilo leto 2024, je pomembno, da se osredotočite na ključne vidike, ki vplivajo na zanesljivost in kakovost vaših računovodskih poročil.

Pomembno je, da so letni računovodski izkazi natančni in pošteno prikazujejo finančno stanje podjetja. To je bistveno za vse, ki sprejemajo odločitve na podlagi teh podatkov. Vsaka računovodska postavka mora biti usklajena z veljavnimi računovodskimi standardi, saj napake lahko negativno vplivajo na poslovno uspešnost in ugled podjetja.

Ključni vidiki za pripravo zanesljivih računovodskih izkazov

  • Pripoznavanje prihodkov in stroškov

Pomembno je, da so prihodki in stroški pravilno evidentirani v obdobju, v katerem so nastali (cut off date). Napačno časovno pripoznavanje lahko vodi do izkrivljenih podatkov v računovodskih izkazih. Vsi prihodki in odhodki morajo biti v skladu z računovodskimi standardi, da se zagotovi pošten prikaz poslovanja​.

  • Pravilna razvrstitev sredstev in obveznosti

Pravilna delitev sredstev in obveznosti na kratkoročna in dolgoročna zagotavlja jasnejšo sliko o likvidnostnem položaju podjetja. Na tak način se lahko zagotovi pravilna slika o sposobnosti podjetja za poravnavo svojih obveznosti.

  • Pregled odprtih terjatev in obveznosti

Pregled terjatev in obveznosti ob koncu leta je pomemben, saj omogoča podjetju preverjanje resničnega stanja terjatev in dolgov. Pošiljanje izpisa odprtih postavk (IOP) dodatno omogoča potrditev odprtih postavk s kupci oziroma z dobavitelji, kar zmanjšuje tveganje napačnih evidentiranj in omogoča pravočasno reševanje morebitnih neskladij.

  • Pregled in vračilo državnih pomoči, subvencij

Če je podjetje v preteklih letih prejemalo državne pomoči, je zdaj pravi čas za pregled pogojev, ki so bili povezani z njihovim prejemom. Če se ugotovi, da pomoč ni bila pravilno uporabljena ali pogoji niso bili izpolnjeni, je treba to ustrezno evidentirati, vključno z morebitnim vračilom teh sredstev.

  • Poračun in priprava dokumentacije o transfernih cenah ob koncu leta

Poračun transfernih cen ob koncu leta je ključen, saj zagotavlja, da transakcije med povezanimi podjetji dosledno sledijo politiki transfernih cen in s tem zmanjšujejo tveganje davčnih nepravilnosti. Z doslednimi prilagoditvami podjetje zagotovi tudi skladnost z dokumentacijo o transfernih cenah, kar prispeva k preglednosti in zanesljivosti finančnih izkazov.

  • Pregled pogojev za uveljavljenje davčnih olajšav

Z olajšavami država podjetjem omogoča zmanjšanje davčne osnove, kar spodbuja vlaganja v raziskave in razvoj, zaposlovanje, okoljske projekte ter druge pomembne dejavnosti. Pregled pogojev za uveljavitev davčnih olajšav ob koncu leta je pomemben, saj podjetju omogoča, da izkoristi vse razpoložljive davčne ugodnosti.

  • Pregled registra osnovnih sredstev

Pri registru osnovnih sredstev je pomembno, da se zagotovi uporaba ustreznih amortizacijskih stopenj in natančen obračun amortizacije, kar vpliva na realno vrednost sredstev v poslovnih knjigah. Hkrati je pomembno, da se ugotovi dejansko stanje osnovnih sredstev. To omogoča podjetju, da dosledno sledi računovodskim standardom in davčnim predpisom.

  • Inventura

Inventura ob koncu leta je pomembna, ker omogoča podjetju, da dejansko stanje sredstev uskladi s knjigovodskimi evidencami. Prav tako pomaga odkriti morebitna odstopanja, izgube ali poškodbe sredstev, kar omogoča pravočasne prilagoditve in izboljšave v poslovanju.

  • Sestava letnih poročil

Pri sestavi letnih poročil je pomembno, da družba vključi in razkrije vse obvezne podatke, ki so v skladu z računovodskimi standardi. Pripravljena morajo biti tako, da prikažejo resnično poslovanje in finančni položaj družbe. Pomanjkljiva ali zavajajoča poročila lahko vodijo do napačnih odločitev in poslovnih tveganj.

Zaključek leta predstavlja strateški trenutek za pregled poslovanja podjetja in predstavlja odlično izhodišče za nove priložnosti v letu 2025.

Z obravnavanjem teh ključnih področjih priprave letnega poročila, bo vaše podjetje povečalo svojo finančno zanesljivost in okrepilo temelje za rast v prihodnje.

 

Prenesite PDF